Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa 156 2.0 jts гори масло

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa 156 2.0 jts гори масло

    Здравейте колеги, дойде време и аз да почна да страдам от италиянското си возило. Та, проблема е следния : знаех че колата ми губи масло, но чак толкова - в рамките на 5 дена нон-стоп извънградско каране (около 1700 км.) заминаха 2 литра и половина масло. Изписа енджин фейлиър ( любимата ми ламБа на дисплея) и след фиат еку скен, излезе катализатор и ламбда сонда.Наличието на грешките си го обяснявам с нечовешкото количество изгоряло масло - да, доста го гори. Питанката ми е каква е възможната диагноза и какви са последиците.
    Колата е 156 2.0jts на 60 хиляди километра.
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS Дъ Блек Багер
    Lancia Prisma 1.6 I.E. Пепа Проклетата

  • #2
    Ще си говорим за ЖТС утре на Калояново. И аз съм същия.
    Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
    Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
    Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Spox Покажи съобщение
      Здравейте колеги, дойде време и аз да почна да страдам от италиянското си возило. Та, проблема е следния : знаех че колата ми губи масло, но чак толкова - в рамките на 5 дена нон-стоп извънградско каране (около 1700 км.) заминаха 2 литра и половина масло. Изписа енджин фейлиър ( любимата ми ламБа на дисплея) и след фиат еку скен, излезе катализатор и ламбда сонда.Наличието на грешките си го обяснявам с нечовешкото количество изгоряло масло - да, доста го гори. Питанката ми е каква е възможната диагноза и какви са последиците.
      Колата е 156 2.0jts на 60 хиляди километра.
      Ами прочети темите за туинспарка то е същото - гледаш гумички и след това сегменти
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        С какво масло я караш или е карана преди това ?
        AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
          Ами прочети темите за туинспарка то е същото - гледаш гумички и след това сегменти
          Надали яе му харчи близо 2литра на 1700км само от гумичките на клапаните. По-съм за сегментите.
          Да се ядосваш, значи да наказваш себе си, за грешките на другите!
          sigpic

          Comment


          • #6
            от гумички може да харчи над 1 литар на 1000 км. От сегменти по няма да е такъв харча освен ако не са тотален леш.

            Мен на скоро ме сполетя такъв проблем с разход почти 1 литър на 1000 км. И го хванах как ми пуска масло в 1-ви цилиндър от гарнитурата на смукателя. От маслената магистралка на вариатора. Бях сложил там гарнитура (метална) на рейнц. И сега си сложих клингеритова и разхода спря моментално.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              от гумички може да харчи над 1 литар на 1000 км. От сегменти по няма да е такъв харча освен ако не са тотален леш.

              Мен на скоро ме сполетя такъв проблем с разход почти 1 литър на 1000 км. И го хванах как ми пуска масло в 1-ви цилиндър от гарнитурата на смукателя. От маслената магистралка на вариатора. Бях сложил там гарнитура (метална) на рейнц. И сега си сложих клингеритова и разхода спря моментално.
              Гарнитурата и аз я сменях, + шлайф глава,бутала, легла и нови гумички. Разхода на масло си остана за съжаление... Логическия извод води само до сегментите.
              Да се ядосваш, значи да наказваш себе си, за грешките на другите!
              sigpic

              Comment


              • #8
                Ама то не се прави с хвърляне на боб. Има специфика при диагностиката на мотора където се разбира от къде е маслото. При мен се е оказало това при друг може да не е Аз съм имал какви ли не случаи. Плюс тва аз ги бях сменял всички гарнитури и гумички и първия път ми изскочиха гумичките и започна да гори като змей и да пуши. 3 пъти съм и сменял гумичките на мойта след което на края купих най-евтините гумички и ги залепих за водачите и се реши проблема. И сега преди 3, 4 месеца изведнъж взе да яде яко масло. И миналата седмица ми остана време. Поразтиках клиентските коли и рекох да се занимая и с камерката като надникнах в цилиндрите и се видя, че само на 1-ви има локва масло вътре и от там се чатнах за гарнитурата на смукателите на главата. И го видях с камерката от къде пуска масло.

                Просто казвам какво се оказа при мен. При ферариста също имаше такъв случай неотдавна.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Когато един двигател гори масло, то е, защото в горивната камера постъпва масло отнякъде.
                  И тук вариантите са 3:

                  1 - През колектора (гумички на клапани, връзка между маслена магистрала и колекора...........)

                  2 - Покрай буталата от картера.

                  3 - Комбинация от горните 2

                  Има относително лесен начин за да се разбере каква е причината:

                  1 - Отвиват се свещите и се мери компресия (добре е отчетените стойности да се запишат).

                  2 - Налива се по малко масло във всеки цилиндър (примерно 10 грама)

                  3 - Отново се мери компресия.

                  Ако се забилежи съществена промяна (увеличение) спрямо първото замерване, може да се допусне, че причинана за горене на маслото е вариант 2 или 3.

                  Ако няма съществена разлика в стойностите при двете измервания, по скоро се ориентираме към вариант 1.



                  Методът се основава на това, че налятото масло, компенсира хлабините (ако има такива) между цилиндър и бутало, докато се мeри комресия.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Значи диагностиката при теб винаги ще покаже, че мотора е за сегменти
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                      Значи диагностиката при теб винаги ще покаже, че мотора е за сегменти
                      Вземи на първо време да четеш внимателно какво пишат хората.
                      Ясно е, че и нов двигател ще вдигне компресията след наливане на масло.
                      Аз обаче не случайно използвах израза:


                      съществена промяна

                      Това означава примерно компресията да се промени от 8 на 12.

                      И в крайна сметка, този метод не съм го измислил аз а хора с доста повече практика от мен и теб.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Гледай сега. Един мотор ако има компресия 8 то този мотор е за ремонт. Един здрав мотор трябва да има компресия между 12 и 13 бара.

                        Кажи ми какво значи съществена промяна. Да речем че на 2 от цилиндрите има компресия точно 12 на другите колко трябва да има, че да решиш че е за сегменти? За 8 компресия е ясно, че няма какво повече да се гадае и да се мери. Работата си е моторшаден от всякъде.

                        Ще ти дам пример с мотор който харчи 1л./1000км. масло на 3 от цилиндрите има комрпесия 12 на 4-тия има 14.5 и друг мотор със същите симптоми но на 4-тия има 12.5. Според теб единия ще да е за сегменти? И като отвориш и видиш, че всичко е в норма кой ще плати?
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                          Гледай сега. Един мотор ако има компресия 8 то този мотор е за ремонт. Един здрав мотор трябва да има компресия между 12 и 13 бара.

                          Кажи ми какво значи съществена промяна. Да речем че на 2 от цилиндрите има компресия точно 12 на другите колко трябва да има, че да решиш че е за сегменти? За 8 компресия е ясно, че няма какво повече да се гадае и да се мери. Работата си е моторшаден от всякъде.

                          Ще ти дам пример с мотор който харчи 1л./1000км. масло на 3 от цилиндрите има комрпесия 12 на 4-тия има 14.5 и друг мотор със същите симптоми но на 4-тия има 12.5. Според теб единия ще да е за сегменти? И като отвориш и видиш, че всичко е в норма кой ще плати?
                          Един мотор може да има компресия 8, че и по-ниско и това въобще да не означава, че има проблем с хлабини по буталата. И именно теста, който предложих го доказва това.
                          Освен това, както вече писах (копирам го специално за теб):

                          Ако се забилежи съществена промяна (увеличение) спрямо първото замерване, може да се допусне, че причинана за горене на маслото е вариант 2 или 3.


                          (но пак си трябва внимателно четене)

                          - ако се вдигне съществено копресията, това само означава, че горенето на масло със сигурност се дължи и на износване на бутала, сегменти...... но не изключва и проблеми "отгоре"


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Много добре знам кога може да има ниска компресия и причината да не е долу, но тук не говорим за това, но както и да е. Нямам време да споря.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              Добре, аз да попитам един мотор със степен на сгъстяване 8:1 и един с 10:1 да речем еднаква компресия ли трябва да имат, АКО и двата мотора са чисто НОВИ?
                              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                              FIAT Coupe 16VT
                              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X